Ljubljana, 6. februar 2018 – Pred kratkim se je v nemškem v Kölnu na sejmu IMM, ki velja za enega največjih sejmov pohištvene industrije v Evropi, mednarodni poslovni javnosti predstavilo šest slovenskih podjetij. Ta svoj nastop ocenjujejo kot uspešen in menijo, da si z nastopom na tovrstnih sejmih utirajo nove poslovne poti, širijo prepoznavnost svojih blagovnih znamk in krepijo kredibilnost.
SPIRIT Slovenija je na pobudo podjetij skupinski nastop na tem sejmu, ki je potekal med 15. in 21. januarjem 2018, organiziral prvič. Na 114 m2 velikem razstavnem prostoru se je predstavilo šest slovenskih podjetij, in sicer Ekotrade, d. o. o., Donar, d. o. o., Mizarstvo Bolčič, d. o. o., Telnet, d. o. o., 3OINK Jure Benčina, s. p in 3S design, d. o. o.
Sejem IMM je namenjen predstavitvi izdelkov s področja pohištvene industrije in sorodnih vsebin ter velja za enega vodilnih sejmov na svojem področju. V letu 2018 je sejem obiskalo več kot 125.000 obiskovalcev iz 138 držav ki so si ogledali ponudbo več kot 1200 razstavljavcev iz 50 držav. »V očeh strokovne in splošne javnosti je ta sejem izredno prestižen, zato je kontinuiran nastop na njem izjemno pomemben, saj pri poslovnih partnerjih in strankah vzbudi zaupanje ter potrjuje kakovost in kredibilnost slovenskih podjetji, ki jih za poslovanje na nemškem trgu nujno potrebujemo,” je prepričana Lana Strle iz podjetja 3Sdesign, d. o. o.
“Skupinske predstavitve na tovrstnih sejmih so velika prednost za manjša in srednja podjetja, saj si z večjo razstavno površino podjetja lahko zagotovimo boljšo pozicijo na samem razstaviščnem prostoru, ugodnejša pa je tudi s finančnega vidika,” dodaja Lana Strle. Na sejmu so predstavljali linijo Steelline in Steelline magnet – sistem magnetnih dodatkov za kuhinje, dnevne sobe, sprejemnice, ... “Predstavitev je bila zelo uspešna, celo nemška javna televizija ZDF je našo linijo Steelline magnet prepoznala, kot svežo idejo in objavila intervju z nami v svojem jutranjem programu. Posledično se je to zelo poznalo pri obisku našega razstavnega prostora, ki je bil tokrat zares dober. Še pred vrnitvijo v Ljubljano smo dobivali ponudbe za sodelovanje in povpraševanja končnih strank. Nedvomno je bil nastop na tem sejmu za naše podjetje ena izmed najuspešnejših, če ne celo najuspešnejša predstavitev v tujini do sedaj,” je še dodala Strletova.
Matej Feguš, Donar, d. o. o.: “Na sejmu, ki je eden prvih v letu in se ga udeleži veliko število kupcev, smo se predstavili prvič, s tem pa tem nadaljujemo predstavitev naših izdelkov na nemškem trgu. Predstavljali smo z red dot-om nagrajena izdelka Nico Less Beatnik ter telefonsko govorilnico Chat Loop. Odziv obiskovalcev in medijev je bil zelo dober, z dvema izdelkoma smo se predstavili v oddaji nemške televizije ZDF. Za potrditev pričakovanj je seveda premalo časa, saj je vstop na nov trg daljši proces in s tem povezane aktivnosti izvajamo po načrtu, ki smo si ga zastavili pred sejmom. Sicer pa si želimo dolgoročne strategije predstavitve na nemškem trgu in da omenjena aktivnost pri podpori MSP na tujih sejmih tudi v prihodnje ostane podprta s strani SPIRIT Slovenija.”
Loredana Matkovič, Mizarstvo Bolčič, d. o. o.: “Skupinski nastop ima vrsto prednosti – predvsem razstavni prostor je večji in bolj opazen, stroški so manjši, hkrati pa kupcem, ki jih zanimajo naši izdelki, predstavimo tudi izdelke ostalih razstavljavcev in si tako pomagamo pri širitvi prodajne mreže. Na sejmu IMM, na katerem so ponavadi predstavljene prve smernice oblikovanja v novem letu, smo tudi sami predstavili novosti – stol Cockpit v treh različnih izvedbah, bronasto izvedbo ogledala Coco, stol Frame, predstavili pa smo tudi naše najbolj udarne izdelke, in sicer stol Kalota Colonial, Kalota Oval ter barski stol Kalota. Obiskovalcev je bilo manj kot prejšnja leta, predvsem sem pogrešala obiskovalce iz Amerike in Azije.”
Če podjetja nimajo celostne strategije vstopa na tuje trge ter s tem ustrezno pripravljene predstavitve, je nastop na tovrstnih trgih seveda neuspešen, podjetjem, ki šele razmišljajo o sejemskih nastopih na nemškem trgu svetuje Matej Feguš in pri tem poudarja pomen celostne predstavitve tako podjetja kot izdelkov. Kaj lahko podjetje pridobi s skupnim nastopom? “Predvsem prepoznavnost blagovne znamke ter podjetja kot celote! Nove kontakte, potencialne poslovne partnerje tako v Nemčiji kot širše,” poudarja Feguš.
Medtem Matkovičeva opaža, da je masiven les v zadnjih letih postal zelo priljubljen, zato je tudi konkurenca čedalje večja. “Vse več skandinavskih podjetij že prodaja masivno pohištvo, ki je največkrat samo oblikovano v Skandinaviji, izdelano pa v Aziji. Ta podjetja imajo tako bistveno več sredstev za promocijo, saj izdelke dobijo ceneje, prodajajo jih po skandinavskih cenah. Sami si tega ne moremo privoščiti. Naša kakovost mora zato biti vrhunska, cenovno namreč ne moremo biti na isti višini kot skandinavski izdelki. Ravno zato je podpora država s takšnimi predstavitvami za nas zelo dobrodošla.”
Sicer pa je SPIRIT Slovenija pred kratkim objavil seznam skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva, ki jih bo izvedel v letu 2018 in je bil pripravljen na podlagi zbranega interesa slovenskih podjetij. In sicer so to naslednji sejmi: Sejem medicinske opreme in farmacije ARAB HEALTH v Dubaju (29. januar - 1. februar 2018), Sejem informacijsko komunikacijskih tehnologij CeBIT v Hannovru (11. - 15. junij 2018), Sejem obrambne industrije in varnosti EUROSATORY v Parizu (11. - 15. junij 2018),Sejem pekarstva in pekarske ter slaščičarske opreme IBA v Münchnu (15. - 20. september 2018), Sejem opreme za navtično industrijo METSTRADEv Amsterdamu (13. - 15. november 2018).
Finančna sredstva za udeležbo podjetij na skupinski predstavitvi slovenskega gospodarstva na sejmu IMM je zagotovilo Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo - Direktorat za lesarstvo.
foto: arhiv Donar, d. o. o.